גינה על הגג

גינה על הגג מהווה חלקת גן עדן פרטית לבני הבית ולדיירים ומהווה מקום נפלא לאירוח ולישיבה מהנה עם חברים וקרובי משפחה רוב ימות השנה. הגינה הירוקה מסבה אושר רב לבני הבית, מאפשרת לטפח תחביב חדש ומהנה, וניתן לגדל גם ירקות ועשבי תיבול אורגניים.

הקמת גינה על גג מחייבת תכנון מקצועי וקפדני תוך התייחסות לפרמטרים רבים ומגוונים כמו יכולת העמסת משקל על הגג, תנאי מזג האוויר, גודל פיזי של הגג והגינה המתוכננת עליו, חוקי עזר עירוניים הנוגעים לבנייה על הגג, תשתיות קיימות או נדרשות לבניית ולתחזוקה הגינה, התאמת הצמחייה, תקציב ועוד.

ניתן להקים עצמאית גינה בגג, זהו חלום משותף לרבים מהישראלים, אך תכנון גינה על גג באמצעות המומחים מבטיח קונספט מושלם ועיצוב אסתטי ומרשים בהתאמה אישית לחלומותיו של הלקוח ולהעדפותיו. תכנון הגינה על הגג בעזרת אנשי מקצוע הוא קריטי עבור הלקוח ומונע ממנו טעויות, בזבוב כסף ותחזוקה שוטפת יקרה ומתישה. לכן, אם אתם מעוניינים להקים את גינת החלומות שלכם על גג ביתכם – צרו איתנו קשר עוד היום ואנחנו נתכנן עבורכם גינה חלומית וחסכונית עם צמחייה עשירה, תאורה, פינות ישיבה, קירוי והצללה, פתרונות חימום וקירור ואזורי פנאי.

גינה על הגג
גינה על הגג על דק

תכנון גינה על הגג – תהליך עבודה

הקמת גינה על גג דורשת תכנון מקצועי והתייחסות לפרמטרים רבים. זהו טרנד חדש יחסית בישראל, וניתן לראות לא מעט גינות במרפסת ומרשימות ביופיין ברחבי הארץ. גם אתם יכולים להגשים חלום ולנצל את שטח הגג באופן מיטבי להקמת גינת נוי בסגנון מודרני, טרופי וכו'.

תכנון הגינה על הגג בעזרת אנשי מקצוע מיומנים כולל התייחסות נכונה לפרמטרים חשובים כגון:

  • חוקי עזר עירוניים – חשוב לבדוק את חוקי העזר העירוניים הנוגעים להקמת גינות גג ולהוספת אלמנטים שונים על גג הבית.
  • יכולת העמסה – התקן הישראלי קובע משקל מותר על גג המבנה של עד 150 ק"ג לכל מטר מרובע.
  • איטום – איטום מקצועי הוא קריטי, לכן חשוב לבצע עבודות איטום לפני הקמת הגינה, לתכנן נכון ניקוז מי גשמים והשקיה למרזבים, ולדאוג למרזבים נקיים ותקינים לניקוז אופטימלי.
  • התאמת הצמחייה – יש להתאים את הצמחייה לתנאי מזג האוויר ולשמש ישירה וחזקה. ניתן לתכנן פתרונות הצללה כדי לבחור צמחים המועדפים על הלקוח, תוך התייחסות למזג האוויר באזור ולזמינות הטיפול בצמחייה. בנוסף לכך, בשלב תכנון הגינה יש להתייחס לצמחים רב שנתיים ולצמחים עונתיים כדי לעצב את גינת החלומות ללקוח.
  • ניצול שטח הגג – חשוב לתכנן את גינת הגג בעזרת אנשי מקצוע כדי לנצל באופן מיטבי את שטח הגג, תוך התייחסות ליכולת ההעמסה ולתשתיות הקיימות של המבנה כמו דודי שמש, צלחות לוויין וכו'.
  • מערכת השקיה - תכנון מקצועי של מערכת השקיה אוטומטית, יעילה וחסכונית, המערכת מסייעת לשמור על הצמחייה, להתאים את כמות המים הנכונה לפי אזורים וסוג הצמחים, לחסוך עלויות ועוד. יש לתכנן נכון גם את ניקוז עודפי המים כדי למנוע הצפות ובעיות רטיבות.
  • מערכת דישון – מומלץ להתקין בגינת הגג מערכת דישון הידראולית או חשמלית, המערכת מבטיחה אריכות ימים לצמחים וגינה יפה, בריאה ומטופחת.
  • תאורה – תכנון אופטימלי של גופי התאורה בגג מבטיח מראה קסום ואווירה רומנטית ונעימה גם בשעות הלילה.
  • אזורי פנאי – הגינה בגג כוללת אזורי פנאי ואירוח כמו פינות ישיבה או זולה, מטבח חוץ, פינת משחקים לילדים, מתקני מים בהתאם לצורך כמו ג'קוזי או מקלחת חיצונית ועוד.

כדאי לדעת כי ניתן לקבל מהחברה תוכנית הנערכת על יד אדריכל נוף וגינות הכוללת הדמיה ממוחשבת בתלת מימד בתוספת תשלום או שרטוט ידני ללא עלות נוספת.

אדניות מעץ למראה טבעי בגינה, מחוברות למערכת השקיה בבית על הגג
צמחים עונתיים באדניות עץ במידה לפי התאמה ביצוע והקמה גינה על הגג

פגישת ייעוץ – שלב מקדים לתכנון גינת החלומות על גג הבית   

פגישת הייעוץ נועדה להתאים את הגינה לתנאי הגג ולהעדפות הלקוח, המומחים שלנו יגיעו לבחון את הגג כדי לתכנן נכון את חלוקת השטח והעומסים, לשלב פתרונות הצללה, חימום וקירור, לתכנן אזורי אחסון מוגנים ולהתאים את הצמחייה לכמות השמש, תנאי מזג האוויר ודרישות העיצוב מצד הלקוח.

לאחר סבב פגישות ותיאום ציפיות עם הלקוח, המומחים שלנו מתחילים בתכנון הגינה המעוצבת. התוכנית מפרטת את חלוקת שטח הגג, סגנון העיצוב, תאורה, סוג הצמחים, אזורי פנאי ואירוח וכמובן הצעת מחיר מסודרת ומפורטת.

פינת ישיבה מהנות על בגינה על גג הבית
דק איפאה ועיצוב ריהוט גן מעץ במרפסת פתוחה הבית

הקמת הגינה על גג המבנה

עיצוב גינה על הגג מתחיל בתכנון מקצועי ומקיף, ולאחר אישור תוכנית העבודה על ידי הלקוח אנחנו מתחילים בשלב ההקמה. בשלב זה מבצעים עבודות איטום (במידת הצורך), מתקינים תשתיות נחוצות ואלמנטים שונים, מבצעים עבודות עץ ונגרות כמו דק יפה, פרגולה, גגון, אדניות עץ ועוד. במקביל, אנו מתאמים גישה עם הלקוח במשתלה כדי לבחור צמחים יחד, ובשלב זה בוחרים גם פריטי נוי מעוצבים.

בשלב התכנון מחליטים על קונספט העיצוב, ובשלב ההקמה מבצעים עבודות הנוגעות גם לעיצוב כמו בחירת מכלי שתילה וכדים מעוצבים ומיוחדים בגודל ובגוון לבחירת הלקוח, עיצוב פינות ישיבה נוחות, הקמת מטבח חוץ, פינת משחקים, בר, ג'קוזי וכד'. כמו כן, אנו מתקינים תאורת חוץ, פתרונות קירור וחימום, דשא סינטטי או טבעי באזורים הרצויים ומבצעים גימור יוקרתי.

לאחר הקמת הגינה חשוב לדאוג לתחזוקה שוטפת ונכונה, אם תבחרו בנו אנחנו נקים עבורכם גינה על הגג / גינה במרפסת הדורשת תחזוקה מינימלית, פעמיים בשנה בלבד.    

צמחיה ססגגונית לאווירה שמחה בגינה על גג הבית
עיצב מודרני של גינה על גג

ליווי צמוד של חברת גן בגג

בשורה התחתונה, גינה על גג הבית מבטיחה לכם איכות חיים גבוהה, עלייה בשווי הנכס וגינה פרטית ומעוצבת עם אווירה נעימה בה תוכלו לארח ולבלות רוב ימות השנה. שירותי הליווי ותכנון הגינה על הגג על ידי המומחים המנוסים של חברת גן בגג מבטיחים לכם גינה מעוצבת עם תחזוקה מינימלית, פתרונות יצירתיים להגשמת כל החלומות שלכם, התאמה לתקציב שהגדרתם מראש ללא חריגות והפתעות ואיכות חיים גבוהה. אנו גאים במאות פרויקטים שביצענו בהצלחה עבור מאות לקוחות מרוצים ברחבי הארץ.

למידע נוסף ולתיאום פגישת ייעוץ להקמת גינה על גג – צרו איתנו קשר עוד היום!

שירותים נוספים

עיצוב מרפסת צרה וארוכה

לפרויקטים אחרונים